Nina

Mam zaszczyt przedstawić Wam moją cudowną Jeżynkę Ninkę.
Wraz z jeżykiem dostaną Państwo umowę oraz gwarancję na zdrowie jeżyka
Chcesz wiedzieć więcej? Chcesz kupić jeża? Napisz.
pigmejski.jez.afrykanski@gmail.com
.


.
Domowa Hodowla Pigmejskich Jeży Afrykańskich

Warto wiedzieć

Przed zakupem jeżyka trzeba się zastanowić czy jesteśmy w stanie zapewnić mu dobrą opiekę.
Chcemy przecież aby nasz jeżyk żył z nami długo i szczęśliwie. Samczyk czy samiczka? Wasz wybór. Ważne, żeby żył sam, bez pary, gdyż to sprowadza się ku jednemu. Nie kupujmy jeża jeśli nie mamy pewności, że jest zdrowy. Musi mieć odpowiednią wagę i wiek. Jest to minimum 180g i 8 tygodni życia. Zbyt chudy czy młody osobnik może po prostu nie przetrwać z dala od matki. Różne źródła różnie podają maksymalny wiek jeży, mieści się on w granicach 6-10lat. Ja nie mam jeszcze doświadczenia w tej dziedzinie. Musimy zapewnić pupilkowi odpowiednie mieszkanko. Ninka ma swoje terrarium, a w nim trocinki, ulubiony polarek, "domek" z pudełka, poidełko oraz miseczkę z jedzonkiem. Codziennie jest wypuszczana na plac zabaw w godzinach wieczornych, gdzie bawi się i biega kilka godzin. Czasem jednak nie ma ochoty na zabawę i śpi w kąciku. Nie możemy zapominać, że jeże to zwierzęta nocne. Oczywiście możemy je spróbować przyzwyczaić, aby budziły się o wcześniejszych porach. Moja Ninka czasami woli w ciągu dnia wstać, zjeść, pobiegać, lecz najczęściej jednak swoją aktywność pokazuje jak już się ściemni za oknem. Warto przed zakupem zorientować się czy w okolicy jest weterynarz, który udzieli pomocy w razie potrzeby, bądź po prostu odrobaczy malucha odpowiednim preparatem i odpowiednią jego ilością. Można też oddawać do badania kupkę jeża, aby sprawdzić czy nie ma pasożytów. Pigmejskie jeże afrykańskie są zwierzętami ciepłolubnymi. Powinny przebywać w temperaturze ok. 22/26 stopni Celcjusza. Za niska temperatura może doprowadzić do hibernacji, a w rezultacie do śmierci jeżyka. Natomiast za wysoka temperatura może spowodować ospałość i ogólne złe samopoczucie naszego zwierzaka. U mnie w domu zawsze jest ciepło, więc nie muszę dogrzewać terrarium chociaż jestem przygotowana i mam zamontowaną matę grzewczą. Ninka lubi temperaturę ok 24/26 stopni i tak właśnie ma. Jej terrarium stoi w miejscu, gdzie nie grożą jej przeciągi - przez co mogłaby się przeziębić, ale zawsze mam do niej dostęp, a ona po otwarciu terrarium do placu zabaw, gdzie może się wyszaleć, a przy okazji dbać o formę. Musimy pamiętać, aby nasz jeżyk miał dużo ruchu, aby się nie spasł za bardzo. Górna granica wagi to ok 500g. Jeśli je robaki, nie może ich jeść do woli. Musi dbać o linie:) Warto urozmaicać dietę maluszka o warzywa i owoce. Zdarza się jednak, że jeżyk nie chce ich jeść. Nie należy się tym przejmować. Można spróbować innym razem dać mu np. ugotowane na twardo jajko, albo mokrą kocią karmę. Może coś zasmakuje naszemu jeżykowi:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz